POWIATOWY RZECZNIK KONSUMENTÓW
Mariola Włudzik
84-100 Puck ul. Elizy Orzeszkowej 5
tel. 058 673 27 98
e-mail: rpk@starostwo.puck.pl
Powiatowy Rzecznik Konsumentów zapewnia konsumentom bezpłtne poradnictwo i informację prawną w zakresie ochrony ich interesów. Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów nalezy wytaczanie powództw na rzecz konsumentów i wstępowanie za ich zgodą do toczącego sie postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów, składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów oraz współdziałanie z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzedu Ochrony Konkurencji i Konsumentów i organizacjami, do których zadań statutowych nalezy ochrona interesów konsumentów.
Przydatne informacje:
- Formułując prośbę o poradę proszę skorzystać z „wniosku do rzecznika konsumentów”. W celu uzyskania odpowiedzi należy podać swoje dane adresowe. Jednocześnie informuję, iż odpowiedzi w sprawach porad udzielane są według kolejności ich otrzymania. Z uwagi na ilość skarg i udzielanych porad, odpowiedź zostanie udzielona w terminie ok. 2 tyg. po otrzymaniu pełnych danych.
- W celu otrzymania szybkiej odpowiedzi proszę o kontakt telefoniczny lub podanie nr telefonu do siebie celem oddzwonienia.
- Ponadto, informuję również, że skargi i prośby o interwencję należy przekazywać tradycyjną pocztą.
Wyjątek stanowią e-maile z podpisem elektronicznym. - Powiatowy Rzecznik Konsumentów przyjmuje konsumentów w budynku Starostwa Powiatowego w Pucku, przy ulicy Orzeszkowej 5, w czwartki w godzinach od 10:30 do 15:30 lub pod numerem telefonu 58-673-27-98 e-mail: rpk@starostwo.puck.pl
Komunikat Urzędu Regulacji Energetyki skierowany do konsumentów
W związku z rozpoczętą akcją Urzędu Regulacji Energetyki skierowaną do konsumentów energii elektrycznej i gazu, proszę zapoznać się z informacją na stronie Urzędu na ten temat http://www.ure.gov.pl/pl/urzad/informacje-ogolne/aktualnosci/6430,URE-monitoruje-dzialalnosc-sprzedawcow-energii-elektrycznej-i-paliw-gazowych.html.
Działania te Urząd podjął w związku z nasileniem się w ostatnim czasie skarg dot. ww. problemów Zapewne Państwo w swojej pracy także zetknęli się z takimi tematami.
Odbiorcy kontaktujący się z Urzędem poruszają najczęściej następujące kwestie:
• brak rzetelnej i często niepełnej informacji o warunkach oferty/umowy przedstawianej przez firmę,
• podszywanie się pod pracowników dotychczasowego sprzedawcy lub urzędu,
• przymus zawarcia umowy (oddziaływanie psychologiczne i perswazyjne),
• brak przestrzegania standardów jakościowych obsługi odbiorców (w tym brak udzielania odpowiedzi na reklamacje w ustawowym terminie, utrudniony kontakt ze sprzedawcą),
• opóźnienia związane z regularnym wystawianiem czy wysyłaniem faktur.
W celu ustalenia skali oraz obszarów występowania problemów zgłaszanych przez Odbiorców, URE postanowił przeprowadzić dwumiesięczny monitoring działalności sprzedawców energii elektrycznej i paliw gazowych w oparciu o informacje uzyskane od Odbiorców. Został stworzony formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie internetowej URE, za pośrednictwem którego Odbiorcy mogą informować o napotkanych nieprawidłowościach w działaniach sprzedawców energii i gazu. Należy podkreślić, że zgłoszenia, które wpłyną do URE za pośrednictwem przedmiotowego formularza, nie będą traktowane jako wnioski o podjęcie indywidualnych interwencji, ich charakter będzie jedynie poznawczy i podlegający analizie zjawiska.
Przeprowadzona w wyniku monitoringu URE analiza problemów zgłoszonych przez Odbiorców stanie się podstawą do ewentualnego podjęcia dalszych działań, w ramach przysługujących Prezesowi URE kompetencji.
Załączniki
Liczba odwiedzin : | 2178 |
Podmiot udostępniający informację : | Starostwo Powiatowe w Pucku |
Osoba wprowadzająca informację : | Grzegorz Dziewięcin |
Osoba odpowiedzialna za informację : | Mariola Włudzik |
Czas wytworzenia: | 2006-11-24 00:00:00 |
Czas publikacji: | 2016-08-11 08:13:18 |
Data przeniesienia do archiwum: | Brak |